Nimeni nu L-a vazut pe Hristos inviind

Nimeni nu L-a vazut pe Hristos inviind Mareste imaginea.

Hristos a inviat in taina, nestiut de nimeni. Ne-am fi asteptat ca Mantuitorul sa le spuna Apostolilor nu doar ca va invia, ci si momentul in care se va petrece ridicarea Sa din moarte, ca ei sa creada in minunea Invierii Sale. Stim din Scriptura ca nici ucenicii si nici Sfintele Femei nu au crezut ca Mantuitorul a inviat. E adevarat ca spre deosebire de Apostoli, Femeile Mironosite nu L-au parasit pe Domnul, nici in viata, nici in moarte. Dar si ele vin la mormantul Domnului ca sa-L tamaieze, deci ca la un mort.

De ce atata discretie in invierea Domnului? Pentru ca aceasta Inviere nu a fost o revenire la viata a unui cadavru, ci a fost biruinta asupra mortii. Sa nu se inteleaga ca Mantuitorul nu a murit cu adevarat. A murit pe cruce, dar nu a fost un simplu om. Din acest motiv, Hristos nu a fost pus in mormant ca sa stea acolo ca un mort. Moartea Sa nu a fost drum spre stricaciune, caci ea a cuprins in sine inceputul invierii.

De pe Cruce El se pogoara intru cele mai de jos ale adancului si se arata protoparintilor Adam si Eva, pe care-i ridica impreuna cu cei adormiti. De aceea mormantul nu a putut tine trupul Domnului. Ce minunat spunem in Prohod: "In mormant viata pus ai fost Hristoase".

Biruinta asupra mortii este mai mult decat intoarcerea la viata. Este recreatie. Iar aceasta noua nastere este mai presus de vederea noastra.

Pe de alta parte este important sa stim ca in Sfanta Scriptura nu exista nicio dovada ca Hristos I s-ar fi aratat, dupa inviere, si Maicii Sale. Daca toate aratarile Domnului de dupa inviere au avut un caracter demonstrativ, sa-i incredinteze pe cei ce se indoisera de adevarul invierii, Maica Domnului a fost singura care nu s-a indoit. Din acest motiv ea nu avea nevoie de dovada. De aici reiese ca Mantuitorul nu a dorit ca cineva sa creada in El constrans de evenimentul ca atare al Invierii Sale, ci din iubirea pentru El.

Nimeni nu L-a vazut pe Domnul inviind, dar multi sunt cei ce L-au vazut inviat.

Adrian Cocosila

Pe aceeaşi temă

01 Aprilie 2020

Vizualizari: 11433

Voteaza:

Nimeni nu L-a vazut pe Hristos inviind 4.67 / 5 din 12 voturi. 3 review utilizatori.

Comentarii (3)

  • Dudu IoanPostat la 2014-04-27 18:40

    Pt.cei ce cred, precizarile d-lui Adrian C.,sunt intaritoare,iar subli-nierile d-lui Costel P.,sunt lamuritoare.HRISTOS a inviat!

  • costel popescu Postat la 2014-04-08 14:37

    "Multi sunt cei care cred in Invierea lui Hristos, insa foarte putini sunt cei care o si vad. Cei care nu au vazut-o nu se pot inchina lui Iisus Hristos ca Celui ce este Domn si Sfant. Cantarea sfanta pe care o rostim in aceste zile nu zice «Invierea lui Hristos crezand…», ci «Invierea lui Hristos vazand, sa ne inchinam Sfantului Domnului Iisus, Unuia Celui fara de pacat». Deci cum ne indeamna Sfantul Duh sa zicem ca am vazut ceea ce de fapt nu am vazut? Caci o singura data a inviat Hristos acum doua mii de ani si nici macar atunci nu L-a vazut nimeni inviind. Oare ne invata Sfanta Scriptura sa spunem minciuni? Desigur ca nu. Fiindca ceea ce ne indeamna sa marturisim este adevarul, adica faptul ca Invierea lui Hristos se infaptuieste in inima fiecarui credincios si nu numai o data, ci in fiecare clipa, de vreme ce Insusi Domnul Hristos invie intru noi si ne lumineaza cu stralucirea nestricaciunii si a Dumnezeirii Sale. Fiindca prezenta aducatoare de lumina a Duhului ne adevereste Invierea Domnului sau, mai bine zis, ne invredniceste sa-L vedem pe Insusi Hristos Cel inviat. De aceea si cantam: «Dumnezeu este Domnul si S-a aratat noua» (Ps. 117, 27). Asadar cei carora li se descopera Hristos Cel inviat Il pot vedea numai cu ochii duhovnicesti. Fiindca, atunci cand Hristos cel nemuritor vine la noi, prin Sfantul Duh, ne inviaza din morti si ne da viata si har ca sa-L putem vedea inauntrul nostru si sa cunoastem ca numai El are puterea de a ne invia si a ne slavi dimpreuna cu El, asa cum marturiseste Sfanta Scriptura".

  • oprescu dorinPostat la 2014-04-08 02:25

    'De aici reiese ca Mantuitorul nu a dorit ca cineva sa creada in El constrans de evenimentul ca atare al Invierii Sale, ci din iubirea pentru El. ' Aici nu cred ca este asa .De ce atunci l-a convins pe Toma (necredinciosul) , aratandu-i ranile? In rest asa cred sa fie.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE